Those who know,
they don't let it show.
They just give you one long life
and you go, oh, oh. -Eno
Bueno, estos días fueron los mas agitados de la vacación. Grutas de Cacahuamilpa, reta en la delegación BJ, el arrivo del manual de literatura con nombre de antivirus, Taxco y su luna, convenciones de cómics donde el anglocentrismo ya es más bien lo que escasea y es el resabio de cuatro pisos en una mar de disfraces y performances con una mirada más volcada hacia el mangaka, otaku, los mecas de Evangelion y los miles de Narutos con piel de Tenoch(que comen bolitas de arroz cual taco de suadero) , y talvez cabe mencionar que ya acabamos de pegar la mesa-mural de mozaicos, faltan detalles pero si van a NYC y ven que la estan subastando en Christie's pomposamente pueden pensar que conocen al que hizo parte del trabajo de restauración (aunque algunos inventen que vivo de lavar ropa ajena y loza en restaurantes).
El síndrome de Jamaicón Villegas me apabulla con los ecos del departamento vacío cuando digo mudanza. No reseñaré cada cosa, sólo quiero decir que anoche antes de dormir, sentí una inefable y mesmerizante presencia de un maestro del control mental, the trigger was a scent of. . . and then I fell deeply asleep.
Debo tarea, side A/track 1 :
-Opening track from Brian Eno's first solo album Here Come the Warm Jets: Needle In The Camel's Eye was co-written with Phil Manzanera and the opening chords resemble the warm jets of the album's title and also are the immediate invitation to the listener to pay attention. It starts at full power. The wild rain of the overdriven guitar were those planes that Eno compared to the distorted sounds. Indeed, the lyrics are like a jet because of the floating-like echoes on Eno's voice meanwhile there's a fake ground that is not solid at all with the previously mentioned guitars. I choosed this song because not only the record is great and the opening is a magnificent display of power (if played at a proper maximum volume with a proper pair of speakers) it is also the preview of a possibly cacophonous symphony (Baby's On Fire is a remarkable song but it can't be possible as opening track), the subtleness of the lyrics are also a brain co-working with the engine of a huge airplane where the noise is the last frontier and the silence in the middle of the song becomes the most harmonious and hilarious metaphor of Townshend's explanation of Power and Volume, the two double-edged tools for the musician, talented or not.
Why should one ask for the noise? For by, the by and by. In the end it doesn't matter, whatever you do the Destiny does not care and all mysteries you find along both album and life are like accumulated pain and Needles in the camel's eye. Also a moment of Jesus' life, but as the guitars, distorted.
It is also the opening track for a musical film: VG, and the song that reminds me of Barcelona. The shuffle threw it to me just after turning on the portable music device when we arrived to the airport.
Mas que nada, la presencia que sentía anoche mientras me disponía a dormir, era una terrible sensación de fatiga física; la amable compañía de los amigos del día había sido una cosa, pero ahora en la cama estaba a punto de descansar en un solitario sueño, la ominosa soledad que se disipó al día siguiente al escuchar la lluvia pegando en mi ventana. El frío y el agua purifican la preocupación y me revelaron un yo descansado. No pensaba en la soledad, sino en el exquisito acontecimiento de poder disiparla escuchando las gotas desde la abismal distancia de los cinco milímetros de vidrio.
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